Nie raz, nie dwa, nie siedemnaście pytaliście mnie o przykładowy zestaw posiłków dla osoby, która na Insulinooporność, dlatego postanowiłam wyjść naprzeciw Waszym oczekiwaniom i stworzyłam tygodniową rozpiskę dla osób z tym zaburzeniem. Oto darmowy jadłospis dla Insulinoopornych.

Ułożony plan zawiera 1800 kcal, rozpisany jest na makro 20% białek, 30% tłuszczy i 50% węglowodanów. Indywidualne reakcje na rozpisany plan zależne są od stopnia zaawansowania IO, chorób wspołistniejących, leków, stanu zdrowia (wyników krzywej, przyjmowanych hormonów), aktywności i indywidualnej reakcji na składniki pokarmowe. Pamiętajcie, by jadłospis najpierw przeczytać zanim weźmiecie się za realizację.

Plan jest dla osób jedzących wszystko, bez alergii i nietolerancji pokarmowych, które w razie potrzeby należy wziąć pod uwagę i wymienić produkty na tolerowane (uwaga, mogą zmieniać energetyczność lub makro jadłospisu). Godziny posiłków należy dopasować do swojego stanu zdrowia oraz możliwości.

Należy pamiętać także, że przepisy to tylko sugestia i najważniejsze jest wykorzystanie wszystkich składników z listy na dany posiłek. Warto unikać smażenia, jednakże przygotowanie potrawy jest dowolne.

Składniki wykorzystane w diecie w większości mają niski i średni indeks glikemiczny, jednakże niektóe należą do grupy z wysokim indeksem glikemicznym. Potrawy są przelicone podkątem ładunku glikemicznego (niski i średni), dzięki czemu obecnośc produktów z większa zawartością węglowodanów prostych (w małej ilości) nie stanowią problemu. Jesli jednak unikasz takich produktów wymień je na odpowiedniki lub pomiń z jadłospsie.

Kliknij w obrazek, by pobrać jadłospis 🙂