Na moim talerzu nieczęsto gości kurczak, mimo iż pierś zawiera ponad 20 g białka, co czyni ją jedną z najlepszych jego źródeł. Zdecydowanie wolę czerwone mięsko, ale nie gotuję tylko dla siebie, więc czasem trzeba iść na kompromis 🙂

Składniki: (na 3 porcje)

– 500 g piersi z kurczaka
– 750 g mrożonych warzyw (mieszanka brokułów, kalafiora, marchewki, kukurydzy, ziemniaków, kukurydzy, cebulki)
– 50 g czerwonego ryżu (100 g po ugotowaniu) – używam ryżu z Biedronki, pyszka
– 1,5 łyżki oleju z orzeszków ziemnych
– Sól himalajska
– Łyżka kurkumy
– Pół łyżki słodkiej papryki
– Łyżka miodu
– Pół łyżki soku z cytryny

Przygotowanie:

Piersi kroimy w kosteczkę, oprószamy solą. Olej łączymy z połową łyżki kurkumy, słodką papryką, miodem i sokiem z cytryny.
Kawałki piersi mieszamy z marynatą i odstawiamy na godzinę.
Po tym czasie wstawiamy wodę na ryż i gdy się zagotuje wrzucamy torebkę na 20 minut. W tym czasie szybko obsmażamy kurczaka (już nie dodając więcej tłuszczu).
Warzywa wedle uznania, przygotowujemy na parze bądź dorzucamy do mięsa i dusimy do miękkości a potem przez kilka minut odparowujemy nadmiar wody (ale nie całą), by sos który powstał z mięsa i warzyw był ciut mniej płynny. Potrawę można zagęścić mielonym siemieniem lnianym.
Warzywa robione na parze dodajemy do kurczaka i dusimy kilka minut z kurczakiem.
Podajemy z ryżem.

Moją słabością są sosy TaoTao, dlatego już do gotowej potrawy na talerzu dodaję łyżkę sosu słodkiego chilli, ale tylko łyżkę bo 40% tego specyfiku to cukier!!! Potrawa bez tego jest bardzo smaczna 🙂

Smakowego!

Wartości odżywcze na porcję:
Kcal 434.6
Białko 46.3g
Węglowodany 35g
Tłuszcze 12,5g